tosun direkten döndü!

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RAPTOR
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi

RAPTOR

Fenomen Üye
Kayıt
18 Aralık 2009
Mesaj
4.136
Modeli
Renk
Beyaz
hacılar takip edenler hatırlayacaktır...daha önce benim doğana motorla ilgili bakım ve değişikler yapacaktım...bu gün asker dönüşü ilk iş olarak doğanı rutin km bakımına götürdüm.lifte kaldırdık,ön takım ve frenleri kontrol ettik,genel elektrik bakımından sonra yağ,yağ filtresi ve hava filtresini değiştirdik.son olarak antifirizi değiştirelim dedik,antifirizi değiştirmek için eski antifirizi boşalttık,radyatöre normal su doldurup içerisine radyatör temizleyici ilave ettik ve motoru çalıştırdık.bir süre bu şekilde çalıştırdıktan sonra motoru stop ettik ve suyu boşalttık,tekrar normal su doldurup motoru çalıştırdık buraya kadar herşey normaldi...radyatörün havasını almaya çalışırken birden soğutma suyu geri basmaya başladı...motoru hemen stop ettik ve başladık sökmeye...

subap kapağı subap lastiklerinin değişimi ve subap ayarı için rektefeciye gitti ve yapıldı...eksantrik contası ve tüm keçeler değişti...motor üzerindeki kapak,blok v.s. bütün contalar değişti...bujiler 3 tırnak bosch buji ile değişti...devirdaim ve contaları değişti...egzost manifolt contası değişti...pistonlar ve subaplar tüm yanma kalıntılarından temizlendi...termostat değişti...sente ayarı ve ince ayarlar için araç bu gece serviste bırakıldı...yarın devam edecez... sırada yeni lpg,karbiüratör,ateşleme ve avans ayarları var! efsane geri döndü!

işte fotolar...

j69hw.jpg
[/img]

j69lx.jpg
[/img]

j69qx.jpg
[/img]

j69sc.jpg
[/img]

j69uf.jpg
[/img]

j69xx.jpg
[/img]
 
abi motoru açtırmışken biraz beygir gücünüde yükselt bence 🙂 piston krank mili vs
 
yarın test sürüşünde çıkar meydana!
 
yarın test sürüşünde çıkar meydana!
abi doğanlar fabrika çıkışlı 80 hp değil mi?
 
hayırlı olsun.ciğerleri açılmış parlamış bir güzelleşmiş mübarek.birde testte memnun ederse seni tamamdır.güle güle kullanırsın inşaallah.
 
hayırlı olsun. şimdiden geçmiş olsun.
 
aga iş buraya kadar geldi ya...ince ayar bizim işimiz! verecem yarın ayarı!
 
Len deli raptor gelir gelmez yine motorumu al aşşağı ettin heee. Allah tependen baksın emi....*haha*
 
Len deli raptor gelir gelmez yine motorumu al aşşağı ettin heee. Allah tependen baksın emi....*haha*

2 gün yetti demek ki.*hehe**hehe**hehe*
 
Len deli raptor gelir gelmez yine motorumu al aşşağı ettin heee. Allah tependen baksın emi....*haha*

abi ne yaparsın...can çıkar huy çıkmaz!
 
Len deli raptor gelir gelmez yine motorumu al aşşağı ettin heee. Allah tependen baksın emi....*haha*

2 gün yetti demek ki.*hehe**hehe**hehe*

memet bu kadar sökeceğimi bileydim,uçaktan iner inmez arabayı servise çekerdim!
 
hayırlı olsun.
 
Len deli raptor gelir gelmez yine motorumu al aşşağı ettin heee. Allah tependen baksın emi....*haha*

2 gün yetti demek ki.*hehe**hehe**hehe*

memet bu kadar sökeceğimi bileydim,uçaktan iner inmez arabayı servise çekerdim!

başlayınca hızını mı alamadın.😀😀😀
 
bu gün avans körüğünüde söktük...o da değişti. böylece arabada değişmeyen motor elemanı sadece marş motoru ile şarj dinamosu kaldı! (bi önceki bakımda benzin otomatiği değişmişti)

motoru topladık...triger sentesiayarına müteakip avans,tüp ve ateşleme zamanlama ayarları yapıldı...denemeye çıktık...

sonuç:

devir saati kırmızı çizgiye gelmeden

3.vites/110 km/h...
4.vites/150 km/h...
5.vites/190 km/h...

ilk denemelerde düşük devirlerde iyi ivmelenen aracın orta devirden yüksek devire geçerken yetersiz kaldığını gördük.LPG beslemesini arttırınca bu sorun giderildi...

performans verileri iyi gibi görünsede araç normal seyir halinde iken hararet 80 derece civarında kalıyor...olması gerekenden yaklaşık 10 derece fazla (normal seyirde motor ısısı 70-75 derece olmalı) bu durum bize avans ve triger sente ayarının sorunlu olduğunu düşündürüyor...

yarın ayarları güncelleyip yeniden teste çıkacaz.yarın hedefimiz 200 km/h ve üstü!yarın 200 km/h sürrati geçebilirsek yeni bir planımız var.
 
UAÇACAKSIN YAKINDA.
 
Back