Ercan ÇOBAN
Aktif Üye
Doblo- Kayıt
- 16 Eylül 2020
- Mesaj
- 50
- Yaş
- 51
- Adı
- Ercan çoban
- Kan Grubu
- AB RH -
- Şehir
- Denizli
- Aracınız
- Doblo
- Modeli
- Panorama
- Motor
- 1.3 Multijet
- Araç Yılı
- 2012
- Renk
- Beyaz
Benimde klima çalışınca çalışıyor onun haricinde yazın bile toplasan 10 kere duymadim calistigni toprağım 🙂Fan bozuk değişecek. Klimayı açınca muhakkak çalışır fan. klimayı açın fan uçlarına elektrik geliyorsa fani değiştirin. Arabayı hararet yaptırır. Fiorinoda 3 kez değiştim. Kronik sorunlu mu ne anlamadık.
Ben fiorino fan motoruna 12 volt verdim direk yine çalışmamıştı.Bende fan arızalı sandım ama fan rezistörü değiştirince fan çalışmaya başladı
Toprağım arazide 1. Vites de toz toprak sıcak birleşirse belki çalışıyor 😊Benimde klima çalışınca çalışıyor onun haricinde yazın bile toplasan 10 kere duymadim calistigni toprağım 🙂
Oradaki soketmi 90 TLD3 1.6 larda radyatör su deposunun altında 1.3 lerde radyatör fanına giden kabloları takip edin bulursunuz bu parçanın 85 90 lira gibi bir fiyatı var
37380 dosyayı görüntüle
O soketin bağlandığı parçaOradaki soketmi 90 TL
merhaba aracınızın beyninden bilgisayar yardımı ile fan test kontrolü yaptırın,ayrıca kolay kolay bu havalarda fan açmaz benim aracında açtığını görmedim aracı sıcak havalarda çok zorlarsanız belki açar genelde benzinli ve özellikle lpg li araçlarda fan açma olayı fazla olur parçaları neye istinaden değiştirdiniz aracınız hararet mi yaptı ?dizel araçlarda fan pek açmaz kolay kolay ancak motor suyu sıcaklığın 90 derecelerin üzerine çıkarman lazım ki termostad bypass yapıp suyu radyatörde devirdaim ettirmesi gerek .Arkadaşlar 1,3 euro5 motor doblom var. Radyatör fanı devreye girmiyor. Termostadı ve müşürü değiştirdik yine girmiyor. Klimayı açınca fan motoru çalışıyor ama araç hararet aşamasına geliyor ama fan devreye girmiyor. Lütfen yardım. 😕😢
Aynı olay banada oldu antifirizi koyduk devirdaim cortladı su akıttı. Bi devirdaim motoruyla kurtardık. Antifiriz şart abi👍Konuya çözüm diye yazamıyorum ama benimde benzer bir durumu var.
Uzun süre antifirizsiz kullanılmış. Ustam demişti antifiriz koyarsak kaçağa sebep olabilir diye, olsun önümüz kış dedim koyalım. Radyatörde kaçak oluştu. Birkaç gün kullanayım dedim hemen değiştirmeyelim. Bu şekilde toplamda 300 km yol yaptım. Motor ısınınca hafif buhar çıkışı mevcut ama göstergede hararet durumu oluşmadı ve fanda devreye girmedi.
Kara kara düşünüyordum acaba birde fan masrafı mı yapacağız diye ama burayı okudukça sadece radyatörle kurtaracak gibiyiz.