Doblo Isıtma bujisi arızalı ışığı sönmüyor

hsyn_mnts

Azimli Üye
Kayıt
4 Ağustos 2015
Konu
6
Mesaj
40
Yaş
33
Adınız
Hüseyin
Kan Grubu
A RH +
Şehir
İstanbul
Meslek
ELEKTRONİK TEKNİSYEN
Modeli
Araç Yılı
2012
Renk
GRİ
Arkadaşlar merhaba
Bir kaç gündür ısıtma buji arızası veriyordu araç tamirci ye gittim bujileri kontrol kalemi ile ölçtü ve ilk buji de lamba yanmadı diğerlerinde yandı ilk bujisi değiştirip motor kapağını takıp aracı çalıştırdık daha doğrusu lambalar tamamen dönene kadar bir kaç defa çalıştırıp stop ettik fakat buji arızası hala veriyor tamirci dedi ki bir kaç gün sonra kendiliğinden düzelir dedi? Düzelmez ise röle de arızalanmış olabilir dedi.
Birincisi röle arızası olsa buji arızalanırmıydı zaten röleden dolayı bu hata olurdu?
İkincisi bujiler rezistans mantığı ile çalışmıyor mu neden kontrol kalemi ile kontrol ediliyor ölçü aleti ile ohmaj ölçmek daha sağlıklı olmaz mı?
Yani buji kontrol kalemi ile kontrol edildiğinde çalışıyor fakat ohm değeri normalden yüksek ise kontrol kalemi yine çalışır sadece lamba ohm yüksek olduğu için biraz kısık yanar diye düşünüyorum. Diğer bujilerde arıza olasılığı olabilir mi?

Bu sorun başına gelen arkadaş var ise yardımcı olabilir mi? Nasıl çözüme ulaştığı hususunda? Arıza ışığı sönmüyor.
Saygılarımla.

Doblo D2 1.3 mjet
 

YASİNAÇIKYER

Aktif Üye
Doblo
Kayıt
9 Haziran 2016
Konu
14
Mesaj
368
Yaş
33
Adınız
YASİN
Kan Grubu
AB RH +
Şehir
Ankara
Meslek
EMLAK TAHAKKUK
Aracınız
Doblo
Modeli
Cargo
Motor
1.9 Jtd
Araç Yılı
2003
Plaka
06ym177
Renk
BEYAZ
kontrol kalemi ile de bakılabilir ohm direnci hesaplar buji de kullanılmaz diye biliyorum. aynı sıkıntı bende de var birde bizimkilerin kızdırma bujileri çok sıkıntılı bir yerde kolay sökülmüyor kronik olduğunu söylediler bu arızanın tekrar patlatıyormuş ki benimki öyle oldu sıkıntılı bujiyi değiştirdim 1 kış sonra tekrar patladı.
 

hsyn_mnts

Azimli Üye
Kayıt
4 Ağustos 2015
Konu
6
Mesaj
40
Yaş
33
Adınız
Hüseyin
Kan Grubu
A RH +
Şehir
İstanbul
Meslek
ELEKTRONİK TEKNİSYEN
Modeli
Araç Yılı
2012
Renk
GRİ
Arkadaşlar tekrar merhaba
Biraz önce tekrar uğraştım buji konusu ile bir kaç deme yaptım motor soğukken ilk 3 denemede arıza vermedi fakat motor ısındıktan sonra tekrar arıza vermeye devam etti.
Neticede bujileri akü beslediği için voltajını ölçtüm araba çalışmazken 12vdc nin üzerinde demek ki akü beslemesi normal. Geriye 2 seçenek kalıyor ya bujilerden birinin rezistans ohmajı yüksek veya bujileri kontrol eden röle ile ilgili bir sorun var.
Rölesini bulmaya çalıştım ama bulamadım.
Buji devresinin tam olarak nasıl çalıştığını anlamadım.
Bence röle bujileri tetikliyor ve bujilerden geçen akımı ölçüp olması gerekenden fazla dirençle karşılaşınca buji arızalı şeklinde uyarı veriyor eğer bu mantık doğru ise bujilerden birisi daha bozuk veya rezistans özelliğini ohmajı yükselerek yitirmiş.
Bu durumda da sorun yine röle de olmaz ama mantığını kesin bilmediğim için net konuşamıyorum bilen arkadaşlardan yardım rica ediyorum.
İyi günler.
 

MEHMET78

KARABÜK YÖNETİCİSİ
İl Yöneticisi
Başka Araç
Kayıt
14 Aralık 2011
Konu
89
Mesaj
9.786
Adınız
MEHMET
Kan Grubu
B RH +
Şehir
Karabük
Aracınız
Başka Araç
Motor
1.3 Multijet
Araç Yılı
2016
Plaka
78AAD161
Renk
BEYAZ
Ustaya röleye baktırın bence.benim araçta direk sökerek kontrol etmiştik.
 

hsyn_mnts

Azimli Üye
Kayıt
4 Ağustos 2015
Konu
6
Mesaj
40
Yaş
33
Adınız
Hüseyin
Kan Grubu
A RH +
Şehir
İstanbul
Meslek
ELEKTRONİK TEKNİSYEN
Modeli
Araç Yılı
2012
Renk
GRİ
@MEHMET78
Merhaba Mehmet bey
Sökerek kontrol ettirdiğiniz röle mi yoksa bujiler mi?
Röle ise nasıl kontrol edilmesi gerektiği noktasında yardımınız olur mı?

Sabah işe giderken çalıştırdım arabayı hata vermedi
Akşam gelirken çalıştırdım yine hata verdi
Enteresan bir arıza ile karşı karşıyayım?
Birde akşam çalıştırırken marş biraz uzun sürdü geç çalıştı motor.
 

MEHMET78

KARABÜK YÖNETİCİSİ
İl Yöneticisi
Başka Araç
Kayıt
14 Aralık 2011
Konu
89
Mesaj
9.786
Adınız
MEHMET
Kan Grubu
B RH +
Şehir
Karabük
Aracınız
Başka Araç
Motor
1.3 Multijet
Araç Yılı
2016
Plaka
78AAD161
Renk
BEYAZ
@hsyn_mnts
Bujileri söküpte kontrol ettirdim.çalışma geç ise sıkıntı bujilerden olabilir.
 

onur652

Yeni Üye
Kayıt
27 Şubat 2018
Konu
4
Mesaj
43
Yaş
50
Adınız
onur
Kan Grubu
AB RH +
Şehir
İstanbul
Modeli
Araç Yılı
2012
Plaka
34RY2480
Renk
beyaz
Selamün aleyküm bujileri ben kendim değiştirdim ustataya baktirmak ile ugrasmayin alın bir buji anahtarı D2 için söylüyorum birde wd40 sprey bujilerinizi kendiniz değiştirin çok narin kırılma ihtimalleri var fakat dikkatli olursanız hiç birşey olmaz , birde arıza veren buji ile uğrasmayin takım olarak değiştirilmesini öneririm zaten ömürleri birbirine yakındır birini değiştirince diğeri zaten yakın zamanda bozuluyor
 

hsyn_mnts

Azimli Üye
Kayıt
4 Ağustos 2015
Konu
6
Mesaj
40
Yaş
33
Adınız
Hüseyin
Kan Grubu
A RH +
Şehir
İstanbul
Meslek
ELEKTRONİK TEKNİSYEN
Modeli
Araç Yılı
2012
Renk
GRİ
Selamınaleyküm arkadaşlar
Bujilere bu gün tekrar baktık hepsi sağlam usta kesin rölededir diyor. Artık bence de rölede gibi görünüyor ilk fırsatta röleyi değiştireceğiz.
İyi günler.
tarihli olarak mesaj birleştirildi.

Arkadaşlar selamınaleyküm.

Bu gün olayı çözdüm (çözdük demeyeceğim ustalar parça değiştirmekten başka bir şey bilmiyor, bilenler de var tabi onları tenzih ederim)
Şöyle en son mesajımda röleyi değiştireceğiz demiştim(ustalara dayanarak söylemiştim) ancak bu olayı bayağı bir kafayı taktım, araştırdım. Kendimde elektronik teknisyeniyim elektrik elektronik sorunlarda az çok tecrübem var 15 sene kadar ;)
Size nasıl çözdüğümü anlatıyorum;
Öncelikle motor kapağı zaten sökülüyor.
Buji kablolarını bujilerden çıkarıyoruz.
Bir adet ölçü aleti alıp (multimetre diye de geçer) ölçü aletini ohmaj kademesinin en düşük konumuna alıyoruz.
Ölçü aleti proplarından eksi yani siyah olanı akünün eksi ucuna sabitliyoruz temas ettiğinden emin olarak.
Ölçü alet proplarından artı yani kırmızı ucu alıyoruz
Bujilerden ilkinin kafasına yani Normalde Soketi taktığımız kısma değdiriyoruz temas ettiğinden emin olarak.
Ölçü aleti ekranında bir ohmaj değeri çıkması lazım
Olması gereken 1,2 ila 1,5 ohm dur. 1-2 ohm normal sayılabilir.
Eğer ohmaj değeri yüksek veya hiç göstermiyor ise bujin arızaldır. ( ohmaj yüksek olur ise örneğin benimki gibi 18-19 ohm o zaman ustalar lamba ile kontrol ettikleri için sağlam diyorlar, aslında bu şekilde de buji çalışır fakat röle akım hesabı yaparken direnç değeri (direnç =akıma zorluk gösteren pasif devre elemanı) yüksek ise röleden çekilen akım düşer ve röle araç beynine bujiler arızalı diye sinyal gönderir. Yani tam benim arıza :) )
Ben bu şekilde yaparak 18 ohm direnç gösteren Buji yi Bosch marka ile değiştirdim ve ekrana çıkan arızamız. Kayboldu.
Buji testi bu şekilde birde röleyi test ettim üstün körü o da şu şekilde ;
Ölçü aletini DC voltaj ölçme kademesine alıp
Ölçü aletinin eksi ucu yine akü eksisinde sabit kalacak artı ucunu buji soketinin içindeki metal kısma değdirip kontağı marş konumuna aldığımızda 12Vdc görmemiz lazım. Hepsini bu şekilde ölçüp bujilere voltaj geliyor mu diye bakabilirsiniz.
Gelmiyor ise ya kablosu veya röledeo zaman sorun arayabilirsiniz. Ayrıca buji kontrol ü yaptınız bujilerin hepsi %100 sağlam o zaman kablo veya röle kontrolü yapmak lazım.
Aşağıdaki resimler iki adet BOZUK BUJİ’ye aittir.
Birisi ohm kademesi en düşük seviyede 18-19 ohm göstermekte ve usta buna sağlam diyor kesinlikle değil. İkincisi de komple bozuk yani ohm kademesinin en yüksek kademesinde ölçtüğünüzde kiloohm seviyesinde yani çok yüksek bir ohmaj gösteriyor ki bu elektronikte neredeyse açıl devreye tekabül eder ve akım geçirme oranı çok düşüktür ve buji çalışmaz.
Bujiler rezistans dır ve çalışma voltajı verildiğinde içindeki tel ısınır ve metali ısıtır yaklaşık 2000 santigrat dereceye kadar ısınırlar.
Bu konu aslında çok uzun ve birbirine bağlı bir sürü konu ve teknik terime dayanıyor.

Kısaca değinmek gerekir ise ben sorunu bu şekilde çözdüm cümleten hayırlı arızasız günler.
tarihli olarak mesaj birleştirildi.

 

Dosyalar

Son düzenleme:

YASİNAÇIKYER

Aktif Üye
Doblo
Kayıt
9 Haziran 2016
Konu
14
Mesaj
368
Yaş
33
Adınız
YASİN
Kan Grubu
AB RH +
Şehir
Ankara
Meslek
EMLAK TAHAKKUK
Aracınız
Doblo
Modeli
Cargo
Motor
1.9 Jtd
Araç Yılı
2003
Plaka
06ym177
Renk
BEYAZ
Benim arabada bujinin yerini bile bulamadım bi bulsam ölçüm cihazıda var bakarız ama yerini bi bulsam :)
 

MEHMET78

KARABÜK YÖNETİCİSİ
İl Yöneticisi
Başka Araç
Kayıt
14 Aralık 2011
Konu
89
Mesaj
9.786
Adınız
MEHMET
Kan Grubu
B RH +
Şehir
Karabük
Aracınız
Başka Araç
Motor
1.3 Multijet
Araç Yılı
2016
Plaka
78AAD161
Renk
BEYAZ
@YASİNAÇIKYER
Üstteki kapak sökülmeden bulunmuyor.
 

YASİNAÇIKYER

Aktif Üye
Doblo
Kayıt
9 Haziran 2016
Konu
14
Mesaj
368
Yaş
33
Adınız
YASİN
Kan Grubu
AB RH +
Şehir
Ankara
Meslek
EMLAK TAHAKKUK
Aracınız
Doblo
Modeli
Cargo
Motor
1.9 Jtd
Araç Yılı
2003
Plaka
06ym177
Renk
BEYAZ
@MEHMET78
Üstteki kapak derken motor kapağı mı ?
 

MEHMET78

KARABÜK YÖNETİCİSİ
İl Yöneticisi
Başka Araç
Kayıt
14 Aralık 2011
Konu
89
Mesaj
9.786
Adınız
MEHMET
Kan Grubu
B RH +
Şehir
Karabük
Aracınız
Başka Araç
Motor
1.3 Multijet
Araç Yılı
2016
Plaka
78AAD161
Renk
BEYAZ
@YASİNAÇIKYER
Benimki düz dizeldi plastik aksamın sökülmesi gerekiyordu.
 

YASİNAÇIKYER

Aktif Üye
Doblo
Kayıt
9 Haziran 2016
Konu
14
Mesaj
368
Yaş
33
Adınız
YASİN
Kan Grubu
AB RH +
Şehir
Ankara
Meslek
EMLAK TAHAKKUK
Aracınız
Doblo
Modeli
Cargo
Motor
1.9 Jtd
Araç Yılı
2003
Plaka
06ym177
Renk
BEYAZ
HMM yok bizimkinde çok baktım söküp ama yok maalesef
 

fthpl

Aktif Üye
Doblo
Kayıt
19 Nisan 2018
Konu
9
Mesaj
491
Yaş
29
Adınız
Talha Fatih Pala
Kan Grubu
A RH +
Şehir
İzmir
Meslek
Doğalgaz Teknisyeni
Aracınız
Doblo
Modeli
Active
Motor
1.9 Jtd
Araç Yılı
2005
Plaka
35DGV80
Renk
Yıldız Mavi
@YASİNAÇIKYER

Bildiğim kadarıyla jtd lerde çok ters yerdeymiş.
 

YASİNAÇIKYER

Aktif Üye
Doblo
Kayıt
9 Haziran 2016
Konu
14
Mesaj
368
Yaş
33
Adınız
YASİN
Kan Grubu
AB RH +
Şehir
Ankara
Meslek
EMLAK TAHAKKUK
Aracınız
Doblo
Modeli
Cargo
Motor
1.9 Jtd
Araç Yılı
2003
Plaka
06ym177
Renk
BEYAZ
@fthpl
Aynen banada öyle söylendi
 

hsyn_mnts

Azimli Üye
Kayıt
4 Ağustos 2015
Konu
6
Mesaj
40
Yaş
33
Adınız
Hüseyin
Kan Grubu
A RH +
Şehir
İstanbul
Meslek
ELEKTRONİK TEKNİSYEN
Modeli
Araç Yılı
2012
Renk
GRİ
Arkadaşlar Tekrar merhaba
Bir kaç gündür kullanıyorum arabayı tekrar arıza yaşamadım bujiler ile ilgili bilginiz olsun.
 

fthpl

Aktif Üye
Doblo
Kayıt
19 Nisan 2018
Konu
9
Mesaj
491
Yaş
29
Adınız
Talha Fatih Pala
Kan Grubu
A RH +
Şehir
İzmir
Meslek
Doğalgaz Teknisyeni
Aracınız
Doblo
Modeli
Active
Motor
1.9 Jtd
Araç Yılı
2005
Plaka
35DGV80
Renk
Yıldız Mavi
@hsyn_mnts

O zaman geçmiş olsun güle güle kullanın :) kazasız belasız , bizede yaptırmak nasip olsun
 

doktorsistem

Yeni Üye
Doblo
Kayıt
12 Şubat 2020
Konu
0
Mesaj
1
Yaş
36
Adınız
ahmet
Kan Grubu
0 +
Şehir
Kayseri
Aracınız
Doblo
Motor
1.9 Jtd
Arkadaşlar Tekrar merhaba
Bir kaç gündür kullanıyorum arabayı tekrar arıza yaşamadım bujiler ile ilgili bilginiz olsun.
Hocam konuyu derinlemesine araştırmış ve çok güzel bilgi vermişsin. Teşekkür ederim.
Bende Bİlgisayar Mühendisiyim. Orta düzey elektronik bilgim var.
Anlattıklarını harfiyen anladım. Takıldığım tek nokta bujilerin kafasına geçen soketlerin için de mi röle yoksa harici bir kutu içerisinde mi elektronik devre?
Çünkü ben 1 hafta önce 4 bujiyi de değiştirttim 1.9 Jtd aracımda, ne buji lambası 20 sn. yanmayı kesti ne de arabam sabahları çalışma zorluğu değişti.
Çalışması da çok zor anlayacağınız. Son umudum röle idi. O rölenin yerini bulursam artık bir de onu kontrol edeceğim.
Tekrar teşekkür ederim.
 

fthpl

Aktif Üye
Doblo
Kayıt
19 Nisan 2018
Konu
9
Mesaj
491
Yaş
29
Adınız
Talha Fatih Pala
Kan Grubu
A RH +
Şehir
İzmir
Meslek
Doğalgaz Teknisyeni
Aracınız
Doblo
Modeli
Active
Motor
1.9 Jtd
Araç Yılı
2005
Plaka
35DGV80
Renk
Yıldız Mavi
Röle benim bildiğim hemen camın altında motora karşıdan bakınca siyah bi kutu ..

Yanlış mı biliyorum
 

Dosyalar

Eyüp27

Azimli Üye
Doblo
Kayıt
21 Eylül 2019
Konu
3
Mesaj
55
Yaş
24
Adınız
Eyüp
Kan Grubu
AB RH +
Şehir
Gaziantep
Meslek
Makina teknikeri
Aracınız
Doblo
Modeli
Active
Motor
1.9 Jtd
Araç Yılı
2004
Plaka
27 E 0918
Renk
Gri
Valla benimde buji lambam arabayı çalıştırdıktan sonra belli bi süre yanıp sönüyü sonra tamamen sönüyo çalışmasında felan bi sıkıntı yok 8 aydır bu şekilde kullanıyorum büyük ihtimalle bujilerimden biri arızalı ne yalan sanayiye gidipte değiştirmeye korkuyorum adamlar yarım saatlik iş için 100 liradan açıyolar ağızlarını parça hariç
 
Yukarı Alt