Bütün Bilgilerim.

DobLoPremio

Veloce
Başka Araç
Kayıt
22 Mayıs 2012
Mesaj
737
Adı
S.Asil
Kan Grubu
0 +
Şehir
Adana
Meslek
Öğrenci
Aracınız
Başka Araç
Modeli
Diğer Model
Motor
1.9 Jtd
Araç Yılı
2002
Renk
Azzuro Blu
Merhaba Arkadaşlar İyi Forumlar İyi Günler Hepinize 🙂

Bu Konuyu Açma Nededim Bir Çok Kişi Daha Az Yakıt Yakıp Daha Çok KM Yapmak İstiyorlar Bende Burda Aklıma Gelen Ekonomik Fİkirleri Sizle Paylaşacagım 🙂

[fpnotice=info]Bu Konuyu Her Zaman Güncelliyecegim Ve Bilgi Ve Deneyimlerimi Sizlerle Paylaşacagım Teşekürler.


Araç Boş Vitesda Yakıt Harcarmı ?

Evet Araç Boş Vitesde Azda Olsa Yakıt Harcamakdadır.Yokuş Aşagı Yerlerde Sürücülerin Yaptıgı En Büyük Hatalardan Biridir.Aracı Boşda İken Motora Yine Yakıt Çekmektedir , Aracı Böyle Durumlarda Vitesde Kendi Gider Haline Bırakmak En Dogrusudur.Boş Vites Aracın (FREN) Gecikmesine Neden Olacakdır.Diyeceksiniz Araç Vitesde Daha Fazla Yakar Hayır Araç Vitesde İken Gaza Herhangi Bir Temas Gerçekleşmeden Motor Yakıtı Kesecektir. Aracı Sürekli Boş Vitese Almak Aracın Yürüyen Aksamına Zarar Vermektedir.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Vites Degiştirme Devrini Hangi Aralıkda Yapmalıyız ?

Vites Degiştirme Aralıgı En Çok Yakıtı Kullandıgımız Yerlerden Biridir.

Ne Yüksek Devirde Nede Düşük Devirde Degiştirmektir.
En Uygun Devir ; 2500 - 3000 Devir Arasıdır.
1,2 Vitesler Çok Atak ve Yüksek Devirli Viteslerdir. ( 1. ve 2. Viteslerde Çok Dikkatli Bir Biçimde Vites Degistirmeliyiz. )

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Fren Mesafemi Nasıl Kısaltabilirim ?

Uzman Sürücülerin ve Egitimcilerin Dile Getirdigi Panik Fren Yoluyla Fren Mesafenizi Kısaltabilirsiniz.

Panik Fren Ayak Gaz Pedalından Çekildikten Sonra Debriaj ve Frene Aynı Anda Basılarak Motoru Devreden Çıkarıp Daha Kısa Bir Fren Mesafesinde Durmamızı Sağlayan Yöntemdir.
Fren Mesafesinde Lastiklerinde Çok Önemi Vardır. İyi Bir Lastik Fren Mesafesinde Kısaltım Yapacakdır.Bunda Lastik Dişlileriniz Çok Önemlidir.Aynı Zamanda Lastigin Hava Basıncıda Bu Faktörler Arasındadır.
Eger Frenlerinizde Yinede Kısalma Hissetmediyseniz Frenlerin Degişmesi Gerekmektedir veya Bakım Gerektirmektedir.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ABS Frenleme Sistemi ? Anti-Lock Braking System

anti_lock_brake_system.jpg


ABS Frenlerin Eşit Oranda Basınçla Lastikleri Tutmasına Denir.
ABS Lastikleri Kaydırmadan Kilitle Aç Sistemiyle Çalışmaktadır.
ABS Fren Mesafesini Uzatacagı Gibi Kısaltabilmektedir.
Normal Bir Fren Lastikleri Kilitleyerek Kaymasına Neden Olurken ( Manevra Yapılamaz )
ABS Frenleme Sistemi Lastikleri Kaydırmayarak Tutunmasına Yardımcı Olmaktadır. ( Manevra Yapılabilir )

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
Yakıt tasarrufu konusunda aracı boşta kullanmamak evet yakıt sarfiyatını o an için kesiyor ama bu her araçta yok. Yeni model araçların bir çoğunda var durum tam olarak ismini bilmiyorum ama yakıt kesme sistemi olarak adlandırılıyor ve aracı gaz pedalına basmadan viteste kullanarak aracın tekerlerden aldığı hareket ile motor calısmasını idami ettiriyor ama bu sistem olmayan araçlarda boşta iken gidebileceğiinz mesafeden oluyorsunuz..
 
Yakıt tasarrufu konusunda aracı boşta kullanmamak evet yakıt sarfiyatını o an için kesiyor ama bu her araçta yok. Yeni model araçların bir çoğunda var durum tam olarak ismini bilmiyorum ama yakıt kesme sistemi olarak adlandırılıyor ve aracı gaz pedalına basmadan viteste kullanarak aracın tekerlerden aldığı hareket ile motor calısmasını idami ettiriyor ama bu sistem olmayan araçlarda boşta iken gidebileceğiinz mesafeden oluyorsunuz..

Belirttigim Gibi Yokuş Aşagı 🙂 ( Mesafe Sorunu Olmayacaktır 🙂 )

D1 D2 D3 lerde var bu 🙂
 
Yakıt tasarrufu konusunda aracı boşta kullanmamak evet yakıt sarfiyatını o an için kesiyor ama bu her araçta yok. Yeni model araçların bir çoğunda var durum tam olarak ismini bilmiyorum ama yakıt kesme sistemi olarak adlandırılıyor ve aracı gaz pedalına basmadan viteste kullanarak aracın tekerlerden aldığı hareket ile motor calısmasını idami ettiriyor ama bu sistem olmayan araçlarda boşta iken gidebileceğiinz mesafeden oluyorsunuz..

Belirttigim Gibi Yokuş Aşagı 🙂 ( Mesafe Sorunu Olmayacaktır 🙂 )

D1 D2 D3 lerde var bu 🙂

Benim aracımda D2 ama maalesef o şekilde kullandıgım zaman yakıtım 6.5-6.8 arasında kalıyo normal kullanımda ise 6.0 6.3 lerdeyim Tecrübeme dayanarak söylüyorum yani 🙂
 
Yakıt tasarrufu konusunda aracı boşta kullanmamak evet yakıt sarfiyatını o an için kesiyor ama bu her araçta yok. Yeni model araçların bir çoğunda var durum tam olarak ismini bilmiyorum ama yakıt kesme sistemi olarak adlandırılıyor ve aracı gaz pedalına basmadan viteste kullanarak aracın tekerlerden aldığı hareket ile motor calısmasını idami ettiriyor ama bu sistem olmayan araçlarda boşta iken gidebileceğiinz mesafeden oluyorsunuz..

Belirttigim Gibi Yokuş Aşagı 🙂 ( Mesafe Sorunu Olmayacaktır 🙂 )

D1 D2 D3 lerde var bu 🙂

Benim aracımda D2 ama maalesef o şekilde kullandıgım zaman yakıtım 6.5-6.8 arasında kalıyo normal kullanımda ise 6.0 6.3 lerdeyim Tecrübeme dayanarak söylüyorum yani 🙂

2005 JTD De Denedim Yakıtı Kesiyor. 🙂
 
Yakıt tasarrufu konusunda aracı boşta kullanmamak evet yakıt sarfiyatını o an için kesiyor ama bu her araçta yok. Yeni model araçların bir çoğunda var durum tam olarak ismini bilmiyorum ama yakıt kesme sistemi olarak adlandırılıyor ve aracı gaz pedalına basmadan viteste kullanarak aracın tekerlerden aldığı hareket ile motor calısmasını idami ettiriyor ama bu sistem olmayan araçlarda boşta iken gidebileceğiinz mesafeden oluyorsunuz..

Belirttigim Gibi Yokuş Aşagı 🙂 ( Mesafe Sorunu Olmayacaktır 🙂 )

D1 D2 D3 lerde var bu 🙂

Benim aracımda D2 ama maalesef o şekilde kullandıgım zaman yakıtım 6.5-6.8 arasında kalıyo normal kullanımda ise 6.0 6.3 lerdeyim Tecrübeme dayanarak söylüyorum yani 🙂

2005 JTD De Denedim Yakıtı Kesiyor. 🙂

Haklısın yapmıyor demiyorum ama en kurusu diye tabir ettiğimiz boş olan araçlarda maalesef bu sistem yok..
 
Yakıt tasarrufu konusunda aracı boşta kullanmamak evet yakıt sarfiyatını o an için kesiyor ama bu her araçta yok. Yeni model araçların bir çoğunda var durum tam olarak ismini bilmiyorum ama yakıt kesme sistemi olarak adlandırılıyor ve aracı gaz pedalına basmadan viteste kullanarak aracın tekerlerden aldığı hareket ile motor calısmasını idami ettiriyor ama bu sistem olmayan araçlarda boşta iken gidebileceğiinz mesafeden oluyorsunuz..

Belirttigim Gibi Yokuş Aşagı 🙂 ( Mesafe Sorunu Olmayacaktır 🙂 )

D1 D2 D3 lerde var bu 🙂

Benim aracımda D2 ama maalesef o şekilde kullandıgım zaman yakıtım 6.5-6.8 arasında kalıyo normal kullanımda ise 6.0 6.3 lerdeyim Tecrübeme dayanarak söylüyorum yani 🙂

2005 JTD De Denedim Yakıtı Kesiyor. 🙂

Haklısın yapmıyor demiyorum ama en kurusu diye tabir ettiğimiz boş olan araçlarda maalesef bu sistem yok..

Olabilir Dedigin Gibi 🙂
 
bilgiler için teşekkürler.
 
paylaşım için teşekkürler. yakıt kesmenin aracın donanımı ile ilgisi yok arkadaşlar. yeni nesil common rail motorların hepsi yokuş aşagı siz gaz pedalına basmadıgınız sürece motora yakıt vermez.
 
paylaşım için teşekkürler. yakıt kesmenin aracın donanımı ile ilgisi yok arkadaşlar. yeni nesil common rail motorların hepsi yokuş aşagı siz gaz pedalına basmadıgınız sürece motora yakıt vermez.


Bilgilendirme İçin Teşekürler 🙂 Sağolun
 
Evet çalışma sistemi ile alakalı.
 
bizde bilgilendirme için.
 
pompa elektronik pompa ise oluyo o sistem elektronik nasıl oluyosa. mesela benim aracım common rail değil ama pompam elektronikmiş. bende de oluyo o dediğiniz kesme olayı.
 
pompa elektronik pompa ise oluyo o sistem elektronik nasıl oluyosa. mesela benim aracım common rail değil ama pompam elektronikmiş. bende de oluyo o dediğiniz kesme olayı.


peki ayağınızı gazdan çektiğinizde yol bilgisayarında anlık değerler düşüyor mu
 
bende anlık tüketim yok oğuz. fakat çok kıl bi adam olduğum için iki türlü de denedim. ayda 1 kez ş.dışı 1500 km civarı yol yapıyorum. o zamanlarda denedim. fark oluyo. aşşa yukarı sürekli ş.dışında aynı yol rüzgar yok aynı kullanım koşulu fakat 50-60 km fark ediyo.
 
Back