araç hantallaştı yanı turboyu açmıyo

tr_badboy

Daimi Üye
Kayıt
21 Ağustos 2010
Mesaj
156
aracım 1.3 multijet bu gun aksam ustu sanayıye gidip arac yagını filtrelerini falan değiştirdim sanayınden cıktım eve gidiyorum araç hantallaştı yanı turboyu açmıyo 2.3 devirden sonra hatta hiç turboyu açmıyo motorda bi tane kelepçe gibi bi kablo var hhemen motor kapagının sağında onu cıkardım duzelde takınca torbo işlev yapmıyo neden acaba ? yarın arabayı baktıracam o kabloyu takmadan dolaşırsam sorun olur mu ? bilginiz varmı ?
 
tam anlıyanmadım ama hava akış sensöründen olabilir
 
aynen öyle diyecem diyecem aklıma gelmedi gitti hava akış sensörü kablosunu sökünce sensörün araba şaha kalkıyor takınca gitmiyor problem büyükmüdür acaba :S
 
bende 1 hafta önce aracımın yağını filtrelerini değiştirdim ve bakım sonrası aracı çalıştıramadım marş alıyor ama çalışmıyordu. biraz uğraştan sonra araç çalıştı ama bu seferde motor arıza lambası yandı ve bitürlü söndüremedik. Usta hava filtresini değiştirirken altında arı, sinek.. filan vardı orayı kompresörle temizledi ve oradan bikaç arı sinek hava akış sensörüne kaçmıştır dedi ondan arıza lambası yakıyordur dedi. neyse aracı stop ettim 10 dk sonra çalıştırdım arıza filan vermedi. Muhtemelen sizinde hava akış sensörüne filtre değişiminde pislik kaçmıştır ondan yapabilir ve motor güvenlik amaçlı fazla hava almayıp turboya pislik gitmemesi için böyle yapıyordur. Tabi bu tahmini bişey bi ustaya gidin derim.
 
geçmiş olsun.20,000 bakımında hava filtresini değiştirirken hava akışmetresinide bir spreyle temizlediler.
 
balata spreyi diyolar ona yarın baktıracam ya ama oh olsun bana servis dururken tanıdığa gidersen öyle olur ne geliyosa aracın basına sanayi deki tanıdıklar yüzünden geliyor
 
aslında dışarıda servisten daha iyi ustalar var ama tabi onlarıda bulmak lazım

d1de 60 binde hava akış metresini komple değiştirmiştik 70 liraydı fiyatı ama 4 yıl önce
 
aslında dışarıda servisten daha iyi ustalar var ama tabi onlarıda bulmak lazım

d1de 60 binde hava akış metresini komple değiştirmiştik 70 liraydı fiyatı ama 4 yıl önce

aynen.sağlam usta bulursan servistekilerin çoğundan çok çok iyidir.
 
katılıyorum.
 
netice sonuçlanmıştır maliyet 150 tl sensör 135 tl işcilik 15 tl performans maximum 🙂
 
Back