DOBLO VERGİLERİ HK.

MEVKU946

Onursal Kocaeli Yöneticisi
Kayıt
13 Kasım 2011
Mesaj
2.238
Yaş
80
Adı
MEVLÜT KÜÇÜKTİFTİK
Modeli
Renk
GÜNBATIMI
SLM TEAM DOBLO ÜYELERİ.
MEHMET ALİ BEYİN VERGİ MEVZUATI YAZISINI OKUDUM. BU İŞİ BEN 2010 DA DENEDİM. VERGİ DAİRESİNE BELGELERİ SUNDUM. CEVABI .AMCA SİZİN ARAÇ UYMUYOR DEDİ.
ÖNERİM ;TÜRKİYENİN YERLİ SAYILABİLECEK ARACI DOBLO YA 10 YAŞINDAN SONRA UYGULANACAK (ŞARTLAR ANCA UYUYOR) DOBLOYA UYGULANMIYOR İTHAL ARABALARA UYGULANIYOR. YANİ DEVLET DİYORKİ KARDEŞİM AL 10 YAŞINDA İTHAL ARABA KULLAN .NE İŞİN VAR YERLİ ARABADA!
BU İŞ İÇİN BİLEN ARKADAŞLAR GİRİŞİMDE BULUNSA DİYORUM.
BİDE BU KAPTI KAÇTI NASIL Bİ ARAÇMIŞKİ BU SİSTEMDEN FAYDALANIYOR?
SLM MEVLÜT AMCA.
 
Mevlüt amca Motorlu Tşıtlar Vergisi Kanunuda Kaptıkaçtıyı şöyle tanımlıyor...

KAPTIKAÇTI : Şoföründen başka, oturmaları şartıyla en çok yedi yolcu alabilen, insan taşımak için imal edilmiş olan ve bu maksatla kullanılan, yerle temas halinde dört tekerleği bulunan, şekil ve yapılışı itibarıyla otomobilden farklı olan motorlu taşıtlardır (Carry-all, Travel-all, Jeep-station ve benzerleri bu sınıfa dahildir.).

Bahsettiğin türde bir girişime gelince buradan bu sesi duyurmak çok zor derim be amcam...*no*
 
yabancılara nasıl oluyor.ben onu anlamadım.mesela caddy ye oluyor mu?
 
yabancılara nasıl oluyor.ben onu anlamadım.mesela caddy ye oluyor mu?

Hayır araç cinsi yukarda sayılalardan (otomobil v.s.) olmadıkça olmuyor Mehmet yerli yabancı farketmez..
 
yabancılara nasıl oluyor.ben onu anlamadım.mesela caddy ye oluyor mu?

Hayır araç cinsi yukarda sayılalardan (otomobil v.s.) olmadıkça olmuyor Mehmet yerli yabancı farketmez..

mevlüt amca öyle demiş yukarıdada o yüzden sordum.çifte standartmı var diye.
 
isme bak kaptı kaçtı😀
 
yabancılara nasıl oluyor.ben onu anlamadım.mesela caddy ye oluyor mu?

Hayır araç cinsi yukarda sayılalardan (otomobil v.s.) olmadıkça olmuyor Mehmet yerli yabancı farketmez..



aynen mehmet ali'nin dediği gibi.otomobil olsun yerli yabancı farketmiyor.
 
Mevlüt amca Motorlu Tşıtlar Vergisi Kanunuda Kaptıkaçtıyı şöyle tanımlıyor...

KAPTIKAÇTI : Şoföründen başka, oturmaları şartıyla en çok yedi yolcu alabilen, insan taşımak için imal edilmiş olan ve bu maksatla kullanılan, yerle temas halinde dört tekerleği bulunan, şekil ve yapılışı itibarıyla otomobilden farklı olan motorlu taşıtlardır (Carry-all, Travel-all, Jeep-station ve benzerleri bu sınıfa dahildir.).

Bahsettiğin türde bir girişime gelince buradan bu sesi duyurmak çok zor derim be amcam...*no*
SLM MEHMET ALİ BEY, BU YASAYI ÇIKARANIN KESİN KAPTI KAÇTISI VARDI.DİYE DÜŞÜNÜYORUM.BİR ARA BU VERGİLENDİRME YASASINI DEĞİŞTİRMEK İÇİN GİRİŞİM OLMUŞTU.DEVLETİN ÇOK VERGİ KAYBI OLACAK DİYE SÜME ALTI YAPTILAR.
BEN EVİMİN VERGİSİNİ BELEDİYENİN BELİRLEDİĞİ DEĞERDEN VERİYORUMDA NİÇİN ARABAMIN VERGİSİNİ, YAŞINA KİLOSUNA, MOTOR HACMİNE GÖRE VERMEK MECBURİYETİNDE KALIYORUM. KASKA DEĞERİNE GÖRE NİÇİN BELİRLEMİYORLAR.
ÇÜNKÜ 10 YAŞINDA Bİ MERSEDES 30-40 BİN TL ÇARP YÜZDE BEŞ İLE 2000 TL, AMA MOTOR HACMİ KİLOSU BİDE YAŞ İNDİRİMİ BENİM DOBLODAN AZ VERGİ VERİYORLAR. BENİM DOBLONUN KASKO DEĞERİ 9750 TL HADİ 10000 TL BUNUN NERESİ AKP DİYE SORUYORUM. SLM MEVLÜT AMCA.
 
yabancılara nasıl oluyor.ben onu anlamadım.mesela caddy ye oluyor mu?
SLM MEHMET BEY, BEN YABANCI DERKEN, YASANIN KAPSADIĞI YABANCILARI KASDETTİM. YANİ OTOMOBİL VS. YERLİ KAPTI KAÇTI VARMI BİDE ONU MERAK EDİYORUM. SLM MEVLÜT AMCA.
 
yabancılara nasıl oluyor.ben onu anlamadım.mesela caddy ye oluyor mu?
SLM MEHMET BEY, BEN YABANCI DERKEN, YASANIN KAPSADIĞI YABANCILARI KASDETTİM. YANİ OTOMOBİL VS. YERLİ KAPTI KAÇTI VARMI BİDE ONU MERAK EDİYORUM. SLM MEVLÜT AMCA.

mevlüt amca bende marka olarak yabancı ithal araba markaları sanmıştım.selamlar.
 
mevlüt amca baya kızmış bu hususa.
 
Back