Team Doblo
Multimedya
Üye Girişi
Kullanıcı Adı

Parola



Üye Değil Misiniz?
Buraya Tıklayarak Üye Olun!

Şifrenizi mi Unuttunuz?
Buraya Tıklayın
En Son Ziyaretçiler
25.04.2014
serdare...
Çevrimiçi
online
25.04.2014
doblo v...
Çevrimiçi
online
25.04.2014
AHMETOG...
5 dakika
offline
25.04.2014
berat
00:08:55
offline
24.04.2014
Samed38
00:26:27
offline
Bizi Takip Edin!


Sponsor
Ana Menü
Ulusal Haberler
RSS Beslemeleri
Linkler
Ankara Cam Balkon
3K Klima Kombi Servisi
Çelik Kapı Ankara
Keçiören Nakliyat

Fiat Kampanya
Başlığı Görüntüle
Team Doblo » FİAT DOBLO SERVİS BÖLÜMÜ » Motor - Karbüratör - Enjeksiyon - Şanzuman
 Başlığı Yazdır
1.9 JTD. TURBO
06YM177

Merhaba arkadaşlar D1 2003 JTD ( 06 YM 177 ) Aracımızın Turbosu kac bin devirde açılıyor biliyormusunuz ? bazıları diyor 2500 devirden sonra cıkıyor diye . Ama ben şahsen 1. vitesde 2500 3000 devire getirim vites attıgımda devir elbet düşücek ve turbo aktif - pasif olucak her vitesde buda turboyu cabuk bozmazmı ? diyecegim 1.9 JTD DOBLOLAR KAC BİN DEVİRDE TURBO ACAR ?

2003 1.9 JTD 117 BG
 
AdilMusa96
turbo her devirde basar diye biliyorum.En azından mantığıma öyle yatıyor.Egzoz valfinden çıkan hava tribünü döndürüp emme zamanında silindir içini tekrar basılıyor diye biliyorum.Belki alt devirlerde turbonun zarar görmemesi için egr valfiyle bi bağlantısı olabilir.Bu söylediklerimden hiç biri doğru olmayabilir sadece mantık yürütüyorum
 
doblo vip premio
turbo herzman devfrededir ve çalışır fakat 2500 devir civarında güç üretmeye başlar
j1310.hizliresim.com/1g/h/tlnnm.jpg


2011 YENİ DOBLO PREMİO KONFOR PAKET 1,3 MULTİJET 90 HP ÇÖL GRİSİ
2006 YENİ PALİO VAN 1,3 MULTİJET 70HP BEYAZ
 
cAn 3436
doblo vip premio tarafından yazılan metin:

turbo herzman devfrededir ve çalışır fakat 2500 devir civarında güç üretmeye başlar

aynen tup
I Love My Doblo <3

[img]http://imageshack.us/a/img845/7816/1000350z.jpg[/img] is not a valid Image.
 
MEHMET78
her zaman devrededir doğru da maksimum torku d2 1,3 ve 1,9 lar 1750 devirde veriyor.d3 1,3 de 1750 de 1,6 ve 2,0 1,500 devirde maksimum torklarını veriyorlar.
Smile
2011 YENİ DOBLO PREMİO KONFOR PAKET 1.6 105 HP METALİK SİYAH
2003 DOBLO 1,9 D HUSUSİ OTO
1977 MASSEY FERGUSON 174
 
2009_premio

evet turbo her zaman devrededir

2009 Granit Gri Premio 1.3 multijet
 
slhle_d
Turbo her zaman dolar fakat westgate açana kadar güç vermez.Bazı modellerde değişken geometrili turbo vardır, bunlar daha esnek devirlerde devreye girer.Ama tam güç zamanından önce girerse bu sefer de tam güç vereceği basınca ulaşması gecikir.Aktif-pasif diye bahsettiğiniz gazdan ayağınızı her çektiğinizde tekrar gaza basana kadar backpressure denen olay galiba.Yani ters basınç.Bu da turbo pallerinin ters yöne dönmesine neden olur.Bunun çözümü de Blow-off gibi çözümlerdir.Ama işin özü bakımlı ve aşırı zorlanmayan araçların çok ihtiyacı yoktur.Ticari anlamda ya da uç noktalarda performanslı kullanmıyorsanız orjinal turbo o araç için ömürlük denilebilir.
2.0 MultiJet
 
slhle_d
Dipnot:
Ayrıca birinci viteste, hatta duruma göre ikinci viteste ağır yük veya çok dik bir rampa yoksa, yani araç aşırı zorlanmıyorsa turbo tam basınca binmez.Yani tam güç vermez.Çünkü araç buna ihtiyaç duymaz.Tam basınç genellikle 3. ve daha yüksek viteslerde, tam gaz yapıldığında açar.Yani 1. viteste turboyu araç çok kullanmadığı için özellikle dur kalk anlarında fazla bir aşınmaya maruz kalmaz.Aracınız güçten düştüğünü hissettirdiğinde turbonun revize işleminden önce mutlaka Westgateyi kontrol ettirin.İçinde lastik bir conta görev yapıyor.O lastik de zamanla aşınıyor.Lastik görev yapmayınca ya da eksik yapınca diğer aksamları sorunsuz çalışan bir turbo bile güç üretemiyor,ya da ürettiği gücü motora aktaramıyor bilginize. Saygılar.
2.0 MultiJet
 
MEHMET78
1,6 lara bravo turbosu takılsa değişken geometrili uyar mı acaba.sadece meraktan.
Smile
2011 YENİ DOBLO PREMİO KONFOR PAKET 1.6 105 HP METALİK SİYAH
2003 DOBLO 1,9 D HUSUSİ OTO
1977 MASSEY FERGUSON 174
 
slhle_d
Bravoda 120 hp olan modeller değişken geometrili.Ve ciddi anlamda daha performanslı turbolar.İstanbulda 105'lik dobloları bravo turbosu+ yazılım+partikül filtresi iptali ile 200 hp civarına çıkardıklarını gördüm.
Turbo illaki uyar.Takılır fakat akabinde en azından ona uygun yazılım atılması gerekir.
2.0 MultiJet
 
Atlanılacak Forum:
Sponsor reklam
Gelişmiş Forum Başlıkları Bulutu