Team Doblo
Başlığı Görüntüle
Team Doblo » FİAT DOBLO SERVİS BÖLÜMÜ » Isıtma ve Soğutma Sistemleri
 Başlığı Yazdır
KLİMA ARIZASI VE BAKIMI
mus55

KLİMA ARIZASI VE BAKIMI



Klimanız soğutmuyorsa, gazı bitmiş olabilir. Gazın bitme nedeni ise, gaz borularındaki bir çatlaktan gaz kaçağı olmasıdır. Bu gibi durumlarda, gaz kaçağının tespit edilmesi, daha sonra da gazın tamamlanması gerekir.

Klima radyatöründe arıza olması, radyatör pervanelerinden birinin arızalanması da klimanın düzgün çalışmasını engeller. Radyatör üzerinde birikmiş toz, ölü böcekler, yapraklar da klimadan verim almayı engeller. Soğutmadan azami verimin alınması için periyodik kontroller sırasında bu tür birikimleri temizlemek gerekir.

Klimanın düzenli çalışması için, kompresör tahrik kayışının gerginliğinin ayda bir kez serviste kontrol edilmesi gerekir. Yetkili servislerde, tahrik kayışının gerginliğini kontrol etmek için aşağı doğru bastırılıyor. Kayış normalden fazla gevşekse, klima yeterince soğutmaz.

Arıza nasıl tespit edilir?
Klimanız arızalıysa veya yeterince soğutmuyorsa mutlaka bir servise ya da klima tamirhanesine gitmelisiniz. Serviste klima arızası şöyle kontrol ediliyor:

1- Klima gaz borularında gaz kaçağı olup olmadığı kontrol ediliyor. Gaz kaçağı varsa, kaynağı tespit edilir.
2- Gaz kaçağı yoksa, klima radyatörünün üzerinde pisliklere ve radyatörün korozyon nedeniyle tıkanıp tıkanmadığına bakılır.
3- Radyatörde sorun yoksa, radyatör pervaneleri kontrol edilir.

Gaz kaçağı veya diğer arızalar tamir edildikten sonra, özel bir cihazla klimanın gazı tamamlanıyor. Böylece otomobilinizdeki sorunsuz klimanızla bunaltıcı sıcaklarda serin serin seyahat edebileceksiniz.

Klimayı çalıştırırken nelere dikkat etmeli?

1- Otomobilin motoru çalıştırılmadan ve motor ısıtılmadan kesinlikle klima açılmamalı.
2- Isınmış havanın hızla dışarı çıkabilmesi için camlar kısa bir süre açık tutulmalı.
3- Klima çalıştığı zaman kalorifer düğmesi soğuk konumunda olmalı.
4- Motor çalıştıktan sonra klima önce düşük devirde, istenilirse daha sonra yüksek devirde çalıştırılmalı.
5- Klima açıldığında havanın sürücü ve yolculara direkt gitmemesine dikkat edilmeli. Üflemeler tabana ve camlara verilmeli.

Düzenleyen mus55 Düzenleme Zamanı: 19 Şubat 2012 19:42
img140.imageshack.us/img140/3548/anigifkcg.gif
 
iissoo
bigi için teşekkkürler
i.hizliresim.com/q9jM1D.jpg
O ŞİMDİ JANDARMA
 
cAn 3436
paylaşım için teşekkürler......
scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/10462564_10204154351368450_1337187039850857530_n.jpg
 
mus55
rica ederim.
img140.imageshack.us/img140/3548/anigifkcg.gif
 
mali_55
paylaşım için teşekkürler..
---------------------------------------------------------------------------------------

hastasıyım mavinin-bordonun bir de DOBLONUN


i.hizliresim.com/WWzLMY.jpg
 
bakiergul

paylasim icin tesekkurler..

YA GEÇ ORTAMA ORTAMI SEYRET......YA GEÇ ARKAMA BAKİ BABAYI SEYRET...
 
serkanortanca
önemli bir bilgi emeğine sağlık abii
roflo_OrolleyeseekDeli_Çocuk_35eekrolleyeso_Orofl

O YAKA - BU YAKA

en büyük


KARŞIYAKA


Saygılar & Sevgiler
 
faikinci
Aracımda klima kademelerinden 1,2,3 çalışmıyor lakin 4 üncü seviyeye getirdiğimde klima çalısıyor ve verim alıyorum 1,2,3 üncü kademelerin çalışmamasının sebebini bilen bir arkadaş varmı acaba ?
 
babakino
arkadaşım göğüsün altında bir adet rezistans olacak.rezistansı çıkarp çıplak tel ile iki çıkışını birbirine bağlarsan tekrar çalışır.bu havanın gidişatına göre çalıştığını zannedyorum elektrikçiye gidersen onlar rezistansın yerini daha iyi bilirler.saygılar...
 
faikinci
babakino tarafından yazılan metin:

arkadaşım göğüsün altında bir adet rezistans olacak.rezistansı çıkarp çıplak tel ile iki çıkışını birbirine bağlarsan tekrar çalışır.bu havanın gidişatına göre çalıştığını zannedyorum elektrikçiye gidersen onlar rezistansın yerini daha iyi bilirler.saygılar...
ahım şahım bir sorun yok o zaman en son ateşleme kömürleri için arabaya el attırmıştım belki sorun orada olmuş olabilir teşekkür ederim
 
Atlanılacak Forum: